#ld-cg-md08h5qubg .list > .item .content .entry-title, #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .content .entry-title *{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .content .entry-title{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .content .entry-title *{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .content .entry-content{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .content .entry-content *{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .ribbon{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .ribbon, #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .ribbon *{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .icon{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .icon, #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .icon *{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .button, #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .button *{} #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .button, #ld-cg-md08h5qubg .list > .item .button *{}
Powtórki materiału są uczniom potrzebne – co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Ale czy wiesz, jak często i jak długie powinny być? Dlaczego akurat takie? Co dokładnie udowodnił Ebbinghaus w swojej słynnej krzywej zapominania? Dlaczego tak wiele powtórek, które organizujemy dla naszych uczniów są tak naprawdę stratą czasu i mijają się z celem? Dlaczego czasem lepiej powtórkę odpuścić i skupić się na nowym materiale? Czym dokłądnie jest koncept spaced repetition – powtórek rozłożonych w czasie? Zapraszam Cię do obejrzenia tego szkolenia, by wreszcie uporządkować temat idealnego systemu powtórkowego, na którym na pewno skorzystają Twoi uczniowie.
#ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .content .entry-title, #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .content .entry-title *{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .content .entry-title{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .content .entry-title *{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .content .entry-content{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .content .entry-content *{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .ribbon{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .ribbon, #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .ribbon *{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .icon{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .icon, #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .icon *{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .button, #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .button *{} #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .button, #ld-cg-md08hb6pe0 .list > .item .button *{}
Bez koncentracji nie ma możliwości zapamiętania niczego (wyjątkiem są towarzyszące nam emocje – one też uruchamiają nasz hipokamp i powodują, że lepiej zapamiętujemy). Synapsa ma szansę wytworzyć się tylko wtedy, gdy chcemy coś zapamiętać – chcemy, a co za tym idzie – damy temu naszą uwagę i świadomość. To szkolenie poświęcone jest koncentracji w ogóle (również tej naszej, nie tylko naszych uczniów!), a kolejne temu, co możemy zrobić, by na lekcji była ona wśród uczniów pełniejsza. Zapraszam!
#ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .content .entry-title, #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .content .entry-title *{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .content .entry-title{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .content .entry-title *{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .content .entry-content{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .content .entry-content *{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .ribbon{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .ribbon, #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .ribbon *{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .icon{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .icon, #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .icon *{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .button, #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .button *{} #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .button, #ld-cg-md08a3fwkw .list > .item .button *{}
O tym powstają całe traktaty i tomy pełne skomplikowanej wiedzy o biochemii mózgu. Można jednak nieco prościej. Zapraszam na krótki przewodnik na temat tego, jak człowiek zapamiętuje informacje.