Rozumienie słuchanego tekstu jest jedną z najtrudniejszych umiejętności językowych, a według wielu – najtrudniejszą. Wymaga ogromnej koncentracji, cierpliwości, wybitnej znajomości języka (bo przecież żaden native speaker nie będzie celowo dobierał prostszych słów i struktur gramatycznych, by być lepiej zrozumianym) oraz dobrze rozwiniętych struktur mózgowych odpowiedzialnych za przetwarzanie słuchowe. Sprawę na pewno utrudnia fakt, że każdy użytkownik ma nieco inną wymowę (a często i wady wymowy), intonację, ekspresję. Jednocześnie w moim poczuciu w tradycyjnej metodyce umiejętność ta traktowana jest najbardziej po macoszemu – sprowadzanie kształtowania rozumienia ze słuchu do zadań typu prawda/ fałsz lub wielokrotnego wyboru jest głębokim nieporozumieniem. W tym szkoleniu zobaczysz, jak inaczej podejść do “zadań na słuchanie”, a przede wszystkim, do całego mądrego kształtowania przetwarzania słuchowego.
Zawartość kursu

Autorka kursu:
Natalia Dawidowska
Mówi o sobie, że ma trzy supermoce. Pierwszą jest język hiszpański, drugą – matura z języka obcego, trzecią – neurodydaktyka (i neurolingwistyka). Pasjonuje się nimi od wielu lat, pochłania książki, słucha zagranicznych podcastów i czyta artykuły naukowe, ukończyła również studia podyplomowe z neurodydaktyki, uczestniczy w konferencjach naukowych i ukończyła zagraniczne kursy (np. Neurolanguage Coaching®). Swoją wiedzę stara się przekładać na praktykę – a praca w liceum oraz prowadzenie zajęć we własnej firmie jest do tego świetną okazją. Wierzy, że wiedza o tym, jak uczy się ludzki mózg jest kluczowa, jeśli chcemy uczyć (innych i się!) bardziej efektywnie i dojrzale.
Musisz być zalogowany/a oraz rozpocząć kurs, aby dodać opinię.