Trudno wyobrazić sobie obszar rozwoju językowego ucznia, wokół którego narosłoby więcej mitów, niż wokół nauczania gramatyki. Uchodzi ona za trudną, obciążającą, nudną, często niepotrzebną. Co za tym idzie – wielu nauczycieli, próbując ułatwić naukę języka swoim uczniom, prześciga się w pomysłach na jej obejście, ułatwienie, odczarowanie – i zaczyna popełniać błędy. Czasem mniejsze, czasem większe, ale zawsze odbijające się na efektywności nauki. I uwaga! Spoiler! A zarazem zdanie, które nieczęsto ode mnie usłyszycie – w przypadku nauki gramatyki, tradycyjna metodyka bardziej trafia w sedno i proponuje bardziej promózgowe podejście, niż 90% nowoczesnych wynalazków dydaktycznych. Co to dokładnie oznacza w praktyce? Czego w nauczaniu gramatyki nie powinniśmy robić? Zapraszam na pierwsze szkolenie gramatyczne – o mitach związanych z jej nauczaniem.
Zawartość kursu

Autorka kursu:
Natalia Dawidowska
Mówi o sobie, że ma trzy supermoce. Pierwszą jest język hiszpański, drugą – matura z języka obcego, trzecią – neurodydaktyka (i neurolingwistyka). Pasjonuje się nimi od wielu lat, pochłania książki, słucha zagranicznych podcastów i czyta artykuły naukowe, ukończyła również studia podyplomowe z neurodydaktyki, uczestniczy w konferencjach naukowych i ukończyła zagraniczne kursy (np. Neurolanguage Coaching®). Swoją wiedzę stara się przekładać na praktykę – a praca w liceum oraz prowadzenie zajęć we własnej firmie jest do tego świetną okazją. Wierzy, że wiedza o tym, jak uczy się ludzki mózg jest kluczowa, jeśli chcemy uczyć (innych i się!) bardziej efektywnie i dojrzale.
Musisz być zalogowany/a oraz rozpocząć kurs, aby dodać opinię.